Bieganie źródłem szczęścia i dodatkowych pokładów sił w ciągu dnia

Jak pokazują badania prowadzone przez niezależne instytuty naukowe, które testują wpływ aktywności fizycznej na całokształt stanu zdrowia, jogging sprawia, iż jesteśmy szczęśliwsi, uwalniamy dodatkowe pokłady energii, a także – co niezwykle ważne – znacząco poprawia nam się humor i nastawienie do życia.

Bieganie i jogging

Autor: Stewart Chambers
Źródło: http://www.flickr.com

Euforia, która towarzyszy nam gdy decydujemy się na jogging jest jednym z powodów, dla którego setki ludzi ze wszystkich kontynentów codziennie o świcie decyduje się na wysiłek fizyczny. Oprócz tego, mimo iż muszą obudzić się z godzinnym wyprzedzeniem są szczęśliwi, że mają możliwość odbyć swój poranny trening. Zjawisko to odnosi się bezpośrednio do dobrze znanego biegaczom pojęcia – runner’s high. Rezultatem tego jest stan podobny do uzależnienia, wynikający z wydzielających się po wysiłku fizycznym endorfin. Stężenie tych cząsteczek chemicznych, określanych mianem hormonów szczęścia, znacząco podnosi się u ludzi, którzy regularnie uprawiają sport. Nie tylko bieganie, ale również aerobik, wycieczka rowerowa czy basen mają szansę wywołać ten dobroczynny stan organizmu. Bieganie to nie tylko cudowna metoda umożliwiająca szybko zrzucić dużą ilość kalorii, ale także jest to wspaniały sposób działania na rzecz kształtowania i ujędrnienia ciała.

Czy zainteresował Cię ten artykuł? Jeżeli tak, to idź dalej mały cross i przeglądnij tam nowe zajmujące wpisy. Nie zwlekaj!

Jeżeli naszym celem jest wzmocnienie mięśni nóg i pośladków – jogging, jako dyscyplina sportu, jest najlepszym wyborem. Pomijając zdrowotne aspekty, bieganie jest jednocześnie nieocenioną metodą na podniesienie nastroju. Dla wszystkich, którzy jeszcze nie są do końca przekonani do tej formy przetwarzania energii dobra rada jest taka, aby wystrzegać się monotonni.

Jeśli nawet jogging nie jest regularny, warto za każdym razem zmieniać miejsce treningu. Tak jak w przypadku innych zajęć, także w przypadku sportu korzystne jest uciekanie od rutyny. Ponadto, jeśli bieganie nie wynika z samej tylko przyjemności, a podyktowane jest osiągnięciem całkowicie osobistego celu, wtedy właściwym rozwiązaniem, przede wszystkim w sytuacjach kryzysowych, jest wielokrotne przypominanie sobie swoich prywatnych motywów.

Nawet krótka aktywność fizyczna ma dobroczynny wpływ na ludzki organizm. Jeżeli się do niej przekonamy prędko dostrzeżemy jej korzystny wpływ, dumę i płynącą z tego radość.